20.06.2009

Altın Oran ve Kabe Mucizesi-Kutsal Gizemler

8 yorum:

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Harika bir video Melek, bizimle paylaştığın için teşekkür ederiz.

hayatvereninkulu dedi ki...

@kâzım mızrak

evet benim de hoşuma gitti inşâllah sinema'da daha detaylısını izlemeye imkan'ımız olur.

Adsız dedi ki...

Selamlar, cidden ben de öyle oduğunu kanıtlamak isterdim... hatta konuşmacının dediklerini yaptım...

Boylam: 360/1.61803 =222.493 = 42.29'.32'' doğu/batı
Enlem: 180/1.61803=111.246 = 21.14'.45'' kuzey/güney

Google Earth'den sağlamak istedim... ama ne yazık ki bahsettiği yer dünya haritasında Mekkeden kuş uçuşuyla 276.96 km ötesinde doğuda bir nokta çıkıyor. Tam bir altın oran (1 + karekök(5))/2 dir...yaklaşık olarak 1.61803..aldım

Şu da var, bu altın orana uyan dünyada 3 nokta daha bulabilirsin. doğu boylamını batı kuzey enlemini de güney olarak al ve kombinasyonlarını dene sonuçta elinde altın orana uyan 4 nokta çıkacaktır.

Ayrıca belirtmek istediğim bir nokta daha dünyada boylamlar ingilteredeki greenwich'e göre beilrleniyor. Başlangıç yani 0 boylamı ingilterede. Yani bu standardı ingilizler değil de japonlar belirlemiş olsaydı bu 4 nokta da çok farklı yerlerde çıkacaktı

Coğrafyadan eğer hatırlarsanız kıtalar aslında mağmanın üzerinde yüzen adacıklar...bu adacıklar yani kıtalar ve teknonik plakalar hareket ediyorlar yani aslında bundan 100.000 yıl sonra akdeniz olmayacak afrika türkiye ile birleşmiş olacak... daha önce mekke de çok daha başka bir yerdeydi ve bundan 1000 yıl sonra daha başka bir noktada olacak. O zaman dünyanın merkezi çok daha farklı bir yer olacak.

Bilimsel verinin en önemli özelliği temellerinin bilimsel aksiyomlara dayanması ve aynı deneyin başkaları tarafından yapıldığı zaman da aynı sonuçları vermesidir. Yazık ki buradaki idda bilimsel olmaktan uzak....

Adsız dedi ki...

Mekke’nin 276 km doğusu yine Mekke sınırları içindedir. Yani Mekkeden dışarı çıkmıyor gerçekten de, belgeselde hatalı bir şey yok. Sanki birşey bulmuş gibi fırlamayın Kanına dokunmuş ki bu arkadaşın her foruma gidip copy paste yapmış.

tam tersine, kıtaların deli gibi hareket ettiği bir zman çizgisinde, insanoğlunun uzaya çıktığı ve kabenin yerini gördüğü bir duruma denk gelmesi ayrı bir düşündürücü durum, greenwich in insan ürünü ve izafi olması da, toplumların yönlendirildiğini ve kaderi ispatayan babaşka bir hikmet.. Siz körsünüz kör…

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@

Elhamdülillah inancım o kadar kavi ki, Kabe'nin konumunun altın oran ile ispatlanmasına gerek yok benim için.

Altın Oran ve Kabe diye bir mesele çıkarmışlar ortaya, ilk görüşte ilgi duymuştum.; aklıma da yatmıştı doğrusu.

Kıtaların hareket ediyor olması konusu da gayet bilimsel açıkcası !!

1 milyon sene önce Kabe'nin konumu altın oran ile açıklanamazdı sanırım değil mi !!

Lâkin.. .

Hicret'i baz alırsak (MS622) kıtaların şu günkü konumda oldukları kuşku götürmez.

Ancak bir kaç metrelik bir değişim söz konusudur diyebiliriz !!

Yâni ortaya konulan tez; günümüz şartlarında doğru çıkıyor denilebilir.

İzafiyet'e gelince.

Greenwich 'i karıştırmayalım :)

Ben, tezimi doğrulamak için Ankara'yı bile Sıfır meridyen kabul edebilirim; bu, benim keyfime kalmıştır ki bilimsel açıdan bir yanlış da olmaz :)

Her iki adsız yorumcuya çok teşekkür ediyorum; elbetteki tartışalım, konuşalım.

Yeni fikir ve düşüncelere açık olalım ki; yanlış bildiklerimizin farkına varalım.

Doğruya ulaşalım !!

Altın Oran ve Kabe'den ziyade esas ilgimi çeken, İnsanın da Altın oran ile uyumlu olarak yaratılmış olduğu idi.

Ve altın oranın; yaratılmış olan evreni açıklayabilecek, tek merkezli yaratılışı ispatlıyor olması noktasına bir ışık tutabilmesi idi !!!

Bknz: Akıllı Tasarım, veya Intelligent Design .

Sevgiyle kalın, dar zamanımda bu kadar yazabiliyorum.

K.M.

melek özbaş dedi ki...

teşekkür ederim arkadaşlar yorumlarınız için.özellikle size teşekkür ederim "kazım " dile getirmek istediklerimin tercûmanı oldunuz .

Adsız dedi ki...

sayın kazım abi ellerinizden öperim :)

Adsız dedi ki...

MErhaba, Ben yaptıım ölçümlerde altın oran noktasını mekke il sınırları içinde buldum. Siz çarpıtmak ve sanki yanlış bir şey söylenmiş gibi göstermek için Kabe nin yerine bakıp koordinatlarını yazmışsınız... Ama haritalar arasında fark var. Yani noktasal bir atış mümkün değil… ve altın oran noktası tavaf hareketi yapıyor buna chandler hareketi deniyor.

Kıtaların milyarlarca yıllık sürükleniişi dahi, ilk insandan bu yana Mekke’yi altın oran noktasına sahip kılacak şekilde gerçekleşmiş.. BU da mucize..

Greenwich ve gündönümü çizgisi 18. yy da belirlenmişti. Fakat Mekkeye olan mesafelerininde altın oranı vermesi bu siyasi seçimlerin de bir kader ve ilahi bir kontrol ile yapıldığını ispatlıyor. Bence muhteşem bir tanıtım olmuş. Tebrikler.

Blog Widget by LinkWithin